izumiutamaro’s blog

泉ウタマロの新しいブログです。よろしくお願い申し上げます。

希望と現実のはざまで・・・

 
マングローブの種であるググーリーは大海を渡り新天地を探します。
けれど、そこには想像しなかった驚きの海の姿がありました。
以下抜粋
*******************************


「はじめましてマナティーさん。 僕はマングローブの種です」


僕がそう話しかけると、ラグネマスが大笑いして言った。


「よせよ、ググーリー。 あれはマナティーじゃない。 太った人間だ。 


この島には大きなホテルがいくつもあるんだよ」


「なんだか、海が(にご)っているね」僕は心配した


「そうなんだ。人間が汚れた水を流すのさ。 サンゴも生きて行けない」


「どうして人間はそんなことをするの?」 僕にはわからない


「そうだな、一番大切なものがなんなのか、知らない人間が多いのさ」


ラグネマスは考え(ぶか)げに答えた。


“Nice to meet you, Mr. Manatee. I’m a mangrove seed.”


Lagunemas laughed and laughed when he heard me speak to the manatee like this.


“Give it up, Ggooley! That’s not a manatee! That’s a fat person. There are many large hotels on this island.”


“The water looks dirty,” I said with concern.


“It is. People flush dirty water into the ocean. Even the coral reefs can’t survive.”


“Why would they do such a thing?” I didn’t understand.


“Many people just don’t understand what is most important,” Lagunemas said thoughtfully.
***********************
 衝撃をうけ、失望する中でそれでもググーリーは進もうとします。

 私たちは希望をもって出発し、その後の道筋で障害や、挫折にあった時どうやったら再び
歩き始めることができるのでしょう。

We leave with hope and may begin to walk again if we do it how when an obstacle and a failure had it on the later route.
 いっそのこと、深刻に考えないほうが人生はうまくゆくのでしょうか?

As for the life, will the one that does not think seriously get along well rather?

 私は物語を書く、という道の途上でくじけそうになった時、そこから脱出できたのは
ただ一つ 「物語を書くことが好きだから」 その小さくて強い想い一つでした。
 
When I was almost discouraged in the middle of a way to write a story
What was able to escape from there

One was only one small, strong thought because
"I liked writing a story".

 おそらくそれは、私が生まれる前から持ってきた魂の力なのだと感じています。

Probably I feel it when it is power of the souls that I brought since before I was born.